DLE_Banner_2011_04


Amandelen verlagen mogelijk het risico op diabetes type 2

Onderzoek van de Loma Linda University in Californie heeft aangetoond dat een verhoogde inname van amandelen mogelijk helpt om de kans op diabetes type 2 te verlagen.

Commentaar (0)
Lees meer...
 
De koolhydraatkenner geeft je informatie over koolhydraten op je mobiele telefoon.

Wie zelf diabetes heeft of iemand kent met diabetes weet het wel: je moet weten hoeveel koolhydraten je binnen krijgt. Misschien weet het uit je hoofd en anders kijk je even op het etiket. En als je het daar niet op staat kijk je in het boekje. Tenminste, als je dat bij de hand hebt. Maar wat als je dat niet bij de hand hebt? Dan pak je je mobiele telefoon met de koolhydraatkenner. Je zoekt het op en je weet het.

Commentaar (1Commentaar)
Lees meer...
 
Zemelen voor een langer leven

Een nieuwe studie heeft aangetoond dat het eten van meer zemelen de levensverwachting van vrouwen met diabetes type 2 doet toenemen.

Commentaar (2Commentaar)
Lees meer...
 
Koffie tijdens lunch effectief tegen diabetes

Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat het drinken van koffie de kans op diabetes kan verkleinen. Volgens een nieuwe studie, uitgevoerd onder bijna 70.000 Franse vrouwen, is dit voordeel te behalen als de koffie tijdens de lunch wordt gedronken.

Commentaar (0)
Lees meer...
 
Hogere prijzen voor fast food leiden tot afname gewicht

In gemeenschappen waar de prijzen voor fast food producten hoger zijn, blijken de inwoners een lager lichaamsgewicht en een lagere kans op diabetes te hebben. Dit is aangetoond met onderzoek.

Commentaar (0)
Lees meer...
 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>



DLE_Banner_2011_04





Ik heb diabetes type 2 en wel eens last van een hypo
Ik heb diabetes type 2 en wel eens last van een hypo